پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230111
کمک مؤمنانه| از اهداي صدها هزار بسته معيشتي تا عزم جزم عليه کرونا
تاریخ انتشار : 1399/01/28 09:28:23
نمایش : 1349
رزمايش «کمک مومنانه» از چند روز قبل در حالي آغاز شد که هر لحظه بر تعداد مشتاقان حرکت در اين مسير در سراسر کشور افزوده مي‌شود تا کمک‌هاي مردمي شکل منظم‌تري به خود بگيرند؛ طرحي خيرخواهانه که در نوع خود بي‌نظير بوده و مايه عزت کشور است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در حالي به ساعات پاياني پنجمين روز از رزمايش «کمک مومنانه» مي‌رسيم که هر لحظه بر استقبال ارگان‌ها، سازمان‌ها و آحاد مردم در سراسر کشور از اين طرح، افزوده مي‌شود تا بار ديگر شاهد حماسه‌اي زيبا از همدلي در ايران عزيزمان باشيم.

فاز نخست «کمک مومنانه» به صورت سراسري از ۲۳ فروردين با رمز يا صاحب‌الزمان (عج) و در پي فرمايشات مقام معظم رهبري در نيمه‌شعبان مبني بر راه‌اندازي رزمايش گسترده در کشور در راستاي کمک مومنانه به نيازمندان و حمايت از خانواده‌هايي که اقتصاد آنان تحت تاثير شيوع کرونا ويروس قرار گرفته، آغاز شد.

سازمان بسيج مستضعفين براي اجراي اين رزمايش پيشقدم شد و با محوريت ۵۴ هزار پايگاه در کل کشور، برگزاري رزمايش سراسري «کمک مومنانه» را در دستور کار خود قرار داد.

نحوه گردآوري و توزيع کمک‌هاي مردمي در رزمايش سراسري «کمک مومنانه» به اين صورت است که کمک‌هايي که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نيازمند اعطا مي‌شود و کمک‌هاي نقدي نيز به دست نيازمندان همان منطقه خواهد رسيد.

آغاز توزيع ۱۲ هزار بسته معيشتي ميان نيازمندان توسط «سپاه» بندرعباس

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج بندرعباس گفت: در رزمايش کمک‌هاي مؤمنانه، بسيجيان ۱۲هزار بسته معيشتي بين گروه هاي آسيب پذير و نيازمند اين شهرستان توزيع مي‌کنند.

حسين درويشي اظهار کرد: توزيع ۱۲ هزار بسته معيشتي به ارزش هر بسته بيش از ۱۵۰هزار تومان شامل برنج، روغن، گوشت و حبوبات توسط بسيجيان سپاه بندرعباس آغاز شده است.


وي افزود: رزمايش کمک مومنانه از نيمه شعبان همزمان با ميلاد امام زمان(عج) آغاز و تا ۱۵ماه مبارک رمضان مصادف با ميلاد امام حسن عسکري(ع) ادامه دارد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج بندرعباس اظهار داشت: در اين رزمايش بيش از ۵۰ هزار بسته معيشتي بين مددجويان کميته امداد، سازمان بهزيستي و اقشار آسيب پذير تقسيم مي‌شود.

توزيع اولين بسته حمايت معيشتي طرح مومنانه در روستاي باغ آسياي گناباد

اولين مرحله از کمک مومنانه توسط دهياري، شوراي اسلامي و پايگاه‌هاي بسيج با همکاري خيريه «بي بي معصومه» جمع‌آوري و در بين نيازمندان شناسايي شده توزيع شد.

با توجه به شيوع ويروس کرونا و مشکلاتي که براي اقشار مختلف جامعه به وجود آمد و طبق فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر رزمايش کمک مومنانه، شوراي اسلامي با همکاري دهياري، پايگاه‌هاي بسيج و خيريه «بي بي معصومه» روستاي باغ آسيا تصميم به انجام چنين طرحي گرفتند.

در اين طرح ۶۵٠ بسته حمايت غذايي به ارزش 28 ميليون تومان بين تمامي ساکنين روستا توزيع شد.

مشارکت 2000 پايگاه مقاومت بسيج گلستان در طرح «کمک مومنانه»

جانشين سپاه نينوا استان گلستان از مشارکت 2000 پايگاه مقاومت بسيج گلستان در طرح «کمک مومنانه» خبر داد و گفت: با شکل‌گيري قرارگاه کمک مومنانه در سپاه نينوا استان گلستان، مجموعه بسيج استان را تا سطح تمامي محلات و مساجد استان پاي کار آورده‌ايم.

سرهنگ پاسدار سيدموسي حسيني افزود: شناسايي افراد نيازمند را به عنوان يکي از اصلي‌ترين محورهاي اقدام مي‌دانيم و معتقديم بسيج به عنوان يک شبکه وسيع مردمي در تمامي مساجد متولي شناسايي تمام خانوارهاي کم‌برخوردار خواهد بود.

8 هزار نفر در قزوين رزمايش تحت پوشش کمک مومنانه قرار مي‌گيرند

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج امام حسن مجتبي(ع) ظهر امروز در نشست مطبوعاتي با اصحاب رسانه از تحت پوشش قرار گرفتن 8 هزار نفر در رزمايش کمک مومنانه خبر داد.
 
نماينده ولي فقيه در استان قزوين عنوان کرد: ان‌شاءالله قرارگاه مواسات بسيار فراگير و مطمئن در استان قزوين برگزار خواهد شد و ما با ستاد اجرايي فرمان امام(ره) همکاري خواهيم کرد تا کمک هاي اين ستاد نيز به دست افرادي که واقعاً مستحق هستند با عنايت و فعاليت اين ستاد برسد.

آيت‌الله عابديني در پايان بيان کرد: مسجدالنبي(ص) فضايي است که قرار است به مکاني براي جمع آوري هميشگي کمک‌هاي مردمي و خيرين تبديل شود و فقط مختص به دوران کنوني و شيوع بيماري کرونا نباشد.

توزيع کمک‌هاي مردمي بين نيازمندان سيستان و بلوچستان از اول ماه رمضان

جانشين فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان گفت: در راستاي اجراي رزمايش کمک در سيستان و بلوچستان اوج توزيع کمک‌ها روز ميلاد با سعادت کريم اهل بيت ولادت امام حسن مجتبي(ع) است و تا پايان ماه مبارک رمضان استمرار پيدا خواهد کرد

مؤمنانه، از اول ماه رمضان عمليات توزيع کمک‌ها و سبدهاي کالا توسط پايگاه‌هاي بسيج بين افراد نيازمند و آسيب ديده از ويروس کرونا در اين استان توزيع خواهد شد.

سردار محمد ناظري ادامه داد: براي مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از شيوع اين ويروس، رزمايش کمک مؤمنانه با رمز يا "صاحب الزمان" آغاز شده است.

وي افزود: از روز اول ماه رمضان  با شعار "مسجد محوري"  عمليات توزيع کمک‌ها در سطح استان توسط پايگاه هاي بسيج آغاز و اقلام و سبدهاي کالا بين افراد نيازمند و آسيب ديده از کرونا توزيع خواهد شد.

جانشين فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان بيان کرد: اوج توزيع کمک ها روز ميلاد با سعادت کريم اهل بيت ولادت امام حسن مجتبي(ع) است و تا پايان ماه مبارک رمضان استمرار پيدا خواهد کرد.

لبيک بسيجيان همدان به نداي رهبر انقلاب

رزمايش «کمک مومنانه» کمتر از پنج روز از فرمان مقام معظم رهبري در همدان به همت مردم و بسيجيان وارد فاز عملياتي شد.

 رزمايش کمک مومنانه توسط حوزه مقاومت شهيد خادم‌پر در همدان آغاز به کار کرد تا کمتر از يک هفته از صدور فرمان ولي امر مسلمين، بسيجيان همداني در اين راه پيشگام باشند.

آن‌ها هرچه در توان داشتند به ميدان آوردند تا در شرايط سخت امروز به کمک افرادي بشتابند که در تأمين معيشت خود با مشکل مواجه هستند.

کمک مؤمنانه به دنبال حفظ آبروي زحمت‌کشاني است که در شرايط فعلي براي تأمين درآمد خود با مشکل مواجه شدند.

مهدي سيفيان، فرمانده حوزه مقاومت شهيد خادم‌پر همدان که بسيجيان را سامان داده مي‌گويد: با توجه به فرمان و دستور حضرت آقا مبني بر ياري رساندن به افرادي که دچار مشکل معيشتي شدند، ظرف پنج روز پيگيري‌ها آغاز شد تا بالاخره مقدمات را تهيه کرديم.

 توزيع ۲۰ هزار بسته معيشتي توسط گروه‌هاي جهادي در همدان

مسئول بسيج سازندگي سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان از توزيع ۲۰ هزار بسته معيشتي توسط گروه‌هاي جهادي در همدان خبر داد.

 در همدان تاکنون ۲۰ هزار بسته معيشتي توسط گروه جهادي طبق فرمايش مقام معظم رهبري و شرايط موجود توزيع شده، از اين پس نيز با انسجام بيشتر و با هماهنگي با سراسر کشور انجام خواهد شد.

علي قراباغي با اشاره به اينکه تمام امکانات سپاه، بسيج، گروه‌هاي جهادي، خيرين و نهادهاي همسو جمع مي‌شوند و رزمايش سراسري بزرگ را برگرفته از فرمايشات رهبري با واژه مواسات و کمک مومنانه اجرا مي‌کنند افزود: قرار است در اين راستا بسته‌هاي يکساني در سطح کشور به ارزش تقريبا ۴۰۰ هزار تومان در دو مرحله يعني اوايل و بعد از اواسط ماه رمضان توزيع شود.

وي با بيان اينکه نيازمندان مبتلا به کرونا، زندانيان، افراد داراي مشاغل فصلي و فاقد درآمدي در قالب اين رزمايش حمايت مي‌شوند خاطرنشان کرد: اصل کمک‌ها و حمايت‌ها توسط سپاه انجام مي‌شود.

مسوول بسيج سازندگي سپاه انصارالحسين(ع) همدان با بيان اينکه کميته‌بندي خوبي در استان انجام شده است خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار بسته معيشتي توسط گروه جهادي طبق فرمايش مقام معظم رهبري و شرايط موجود توزيع شده اما از اين پس با انسجام بيشتر و با هماهنگي با سراسر کشور انجام خواهد شد.

اجراي گسترده رزمايش «همدلي و کمک مومنانه» در قم

معاون هماهنگ کننده سپاه قم از اجراي گسترده و منسجم رزمايش «همدلي و کمک مومنانه» به همت نواحي بسيج، خيرين، گروه‌هاي جهادي و هيئات مذهبي در موضوع مقابله با کرونا و آسيب‌هاي آن همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

مهدي کبيري‌پور خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ خانواده نيازمند ثابت شناسايي شده اند و قرار است با همکاري يکي از هيئات مذهبي، بسته‌هاي غذاي گرم افطاري و سحري در هر شب و سحر ماه مبارک رمضان، بين آنان توزيع شود.

وي ادامه داد: توزيع بن کارت معيشتي ۵۰۰ هزار توماني براي ديگر خانواده‌هاي نيازمند در قم ۱۲۰۰ خانواده نيازمند ثابت شناسايي شده اند و قرار است با همکاري يکي از هيئات مذهبي، بسته‌هاي غذاي گرم افطاري و سحري در هر شب و سحر ماه مبارک رمضان، بين آنان توزيع شود.

ماه مبارک رمضان نيز طرح ديگري است که بحمدالله بخش قابل توجهي از اعتبار آن تامين شده و نحوه دريافت آن، از طريق پيامک به خانواده‌هاي مربوطه اطلاع رساني مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه‌هاي رزمايش «همدلي و کمک مومنانه» در حوزه معنويت خاطرنشان کرد: برنامه ختم قرآن مجازي براي متوفيان هر محله، برگزاري پويش‌هاي معنوي و مناجات و نماز جماعت خانگي، فضاسازي محيطي و شهري با موضوعات و ارتباط‌گيري طلاب به صورت تلفني، مجازي و حضوري، بخش‌هايي از اين حوزه خواهد بود.

توزيع ۱۲۰۰ بسته معيشتي در نخستين مرحله رزمايش کمک مومنانه در تربت حيدريه

فرمانده سپاه تربت حيدريه اظهار کرد: نخستين مرحله رزمايش کمک مومنانه توسط حوزه‌ها، پايگاه‌هاي مقاومت بسيج و خيرين با توزيع يک هزار و ۲۰۰ بسته معيشتي بين نيازمندان اين شهرستان برگزار شد و مراحل بعدي اين رزمايش نيز در ماه مبارک رمضان اجرايي مي‌شود.

سرهنگ علي نيک‌ياد ارزش تقريبي هر يک از بسته‌هاي معيشتي را بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغير دانست و افزود: اين بسته‌هاي معيشتي شامل روغن، برنج، گوشت، ماکاروني، تخم مرغ، رب، سيب‌زميني، نان و برخي اقلام غذايي به تناسب مشارکت خيرين و جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي در هر حوزه استحفاظي پايگاه مقاومت بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متغيّر بود.

 اجراي رزمايش «کمک مومنانه» در ملاير

فرمانده سپاه ناحيه ملاير از اجراي رزمايش کمک مومنانه در ملاير خبر داد و گفت: همه نيازمنداني که خارج از پوشش کميته امداد و بهزيستي هستند در اين مرحله مورد حمايت قرار خواهند گرفت و همه کساني که در بحث کرونا خسارت ديده‌اند نيز در اين رزمايش ديده خواهند شد.

سيد جواد حسيني با بيان اينکه براي پيشبرد بهتر امور منتظر کمک خيران و ياري مردم هستيم گفت: در مرحله گذشته تا نيمه شعبان ۵ هزار بسته در قالب بسته‌هاي حمايتي با هزينه‌اي بالغ بر يک‌ميليارد تومان با کمک‌هاي مردمي و خيرين توسط حوزه‌هاي مختلف بسيج جمع‌آوري و بين نيازمندان و مناطق حاشيه شهر و نيازمندان شهرستان توزيع شد.

عزم جزم کهگيلويه و بويراحمد براي اجراي طرح کمک مومنانه

فرمانده سپاه فتح کهگيلويه و بويراحمد با بيان اينکه تا پيش از طرح کمک مومنانه، جلسات خوبي در استان براي کمک به همنوعان تشکيل شده بود؛ ادامه داد: قرارگاه اصلي کمک‌هاي مومنانه در استان راه‌اندازي شد و در شهرستان‌ها نيز اين قرارگاه راه‌اندازي مي‌شود.

سردار حميد خرمدل افزود: قرار است کساني که در اين مدت آسيب ديده‌اند مانند رانندگان تاکسي و کارگران ساختماني و دست فروشان مورد حمايت قرار گيرند از اين رو همه از جمله مسوولان چه آن‌هايي که در داخل استان حضور دارند و چه مسوولاني که از اين استان هستند و در استان‌هاي ديگر حضور دارند و پيمانکاران پاي کار بيايند و کمک‌ها جمع‌آوري شود.

روايت «همدلي مؤمنانه» در داراب

مدير کانون بسيج مداحان داراب با اشاره به اينکه 11 هزار ماسک توسط گروه‌هاي جهادي توليد و نيمه شعبان به صورت رايگان توزيع شده است، اضافه مي‎کند: توزيع ماسک تا پايان ماه رمضان در قالب طرح کمک مومنانه ادامه دارد و پيش‌بيني مي‌شود تعداد موجود به 20 هزار ماسک برسد.

جعفر خسروي با اشاره به شناسايي 1600 نفر از افراد کم‌بضاعت توسط کانون بسيج مداحان و خيرين، خاطرنشان مي‌کند: پويش حمايت از اقشار آسيب‌پذير با همراهي گروه‌هاي جهادي، کميته امداد، نماينده منتخب مردم، امام جمعه جنت‌شهر و فرمانداري فراگير شد و در حال حاضر به تاسي از رهنمود رهبر معظم انقلاب، جمع‌آوري کمک‌ها در قالب رزمايش کمک مومنانه تا پايان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

  اينجا زنجان؛ محل برگزاري رزمايش همدلي

اين روزها اهالي و بسيجيان مسجد سفينةالنجاة استان زنجان با تهيه ارزاق و مايحتاج نيازمندان با کمک خيران، اقلام تهيه شده را در بين و نيازمندان توزيع مي‌کنند.

در استان زنجان نيز رزمايش «همدلي و کمک مومنانه» به همت نواحي بسيج، خيرين، گروه‌هاي جهادي و هيأت‌هاي مذهبي در موضوع مقابله با کرونا و آسيب‌هاي آن در راستاي حمايت از اقشار محروم و آسيب ديده برگزار مي‌شود.

اين رزمايش پس از ابلاغ آن از سوي فرمانده سپاه اين روزها در جاي جاي کشور و استان زنجان به همت بسيجيان و خيران استان در حال برگزاري است.

 
آمادگي طلاب بسيجي و روحانيون جهادي قائم‌شهر براي رزمايش کمک مومنانه

حجت‌الاسلام  سيدميثم نبوي مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه قائم‌شهر با اشاره به اينکه در پويش کمک مومنانه از تمامي ظرفيت بسيج طلاب و روحانيون شهرستان استفاده خواهد شد، افزود: هماهنگي ائمه‌ جماعات با هيئت امناء مساجد و پايگاه بسيج پيرامون شناسايي افراد موثر در حوزه استحفاظي، تشويق و ترغيب خيرين و بانيان مجالس مذهبي در مساجد که در ماه‌هاي رمضان اطعام‌دهي داشتند به منظور تهيه بسته‌هاي معيشتي براي نيازمندان و ... از جمله کارهاي بسيج طلاب و روحانيون جهادي شهرستان در اين کار خداپسندانه خواهد بود.

به گفته رييس سازمان بسيج مستضعفين، اين رزمايش پيوست‌هاي متنوعي دارد و در اين طرح از ظرفيت خيرين و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنين از همکاري ساير دستگاه‌ها استفاده مي‌شود.

سردار غلامرضا سليماني در آغاز اجراي اين طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوري و توزيع کمک‌هاي مردمي در رزمايش سراسري «کمک مومنانه» به اين صورت است که کمک‌هايي که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نيازمند اعطا مي‌شود و کمک‌هاي نقدي نيز به دست نيازمندان همان منطقه خواهد رسيد و کمک‌ها در منطقه‌اي ديگر هزينه نخواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html